ONLINE KAMPANJA: Kada kompliment prestaje biti kompliment?
Catcalling je seksualiziran sadržaj koji je isključivo usmjeren na izgled osobe, a takav sadržaj upućuje nepoznata osoba (Walton i Pedersen, 2021.). Pojedine osobe su mišljenja da je catcalling forma komplimenata jer sadrži ekspresiju seksualnog interesa i privlačnosti.
Da bismo razumjeli zašto pojedinci izjednačuju catcalling s komplimentima potrebno je detaljnije vidjeti karakteristike komplimenata i situacije u kojima se javljaju. Prema Hrvatskom jezičnom portalu, kompliment je definiran kao „riječima iskazana pristojnost i naklonost prema komu ili njegovim odlikama, biranim riječima iskazano povoljno mišljenje ili laskav sud“.
U slučaju dobivanja komplimenata primatelji u pravilu imaju potrebnu odgovoriti na isti (Knapp i sur., 1984.), dok u slučaju catcallinga osobe obično ignoriraju takvo ponašanje (di Gennaro i Ritschel, 2019.).
Ignoriranje catcallinga bi moglo upućivati na to da osobe takvo ponašanje ne shvaćaju kao kompliment već kao uznemiravanje. Muškarci prema nekim istraživanjima doživljavaju catcalling laskavim u većem postotku nego žene. Određene sličnosti postoje između komplimenata i catcallinga. Primjer toga je da u oba slučaja možemo reći da se radi o izražavanju naklonosti prema nekoj karakteristici primatelja. No, u slučaju catcallinga obično se radi o tjelesnim karakteristikama primatelja koji su viđeni na seksualno objektivizirajući način. Iako neki ljudi mogu smatrati catcalling bezopasnim komplimentom i načinom zavođenja, ali osobe kojima su upućeni na njih reagiraju negativno. Catcalling, za razliku od komplimenata, obično uključuje i neverbalni dio interakcije odnosno razne geste, zvižduke i poglede seksualne prirode.
Žene u velikom broju istraživanja, kada su upitane o doživljenim iskustvima catcallinga, iznose svoje osjećaje straha, posramljenosti, ljutnje i nelagode. Situacije u kojima nepoznate osobe na javnim mjestima upućuju seksualne komentare drugim osobe, razumljivo kod druge osobe izazivaju već prethodno spomenute osjećaje.
Online kampanja provodi se u sklopu projekta "Podrškom do sigurnosti III" kojeg financira Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.